پنج شنبه, 05 تیر 1399 ساعت 12:07

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همیشه متخصصان و بیماران به دنبال راه‌ حل‌های بلند مدت به جای اقدامات کوتاه مدت برای رهایی از درد هستند. چند درمان مهم غیر جراحی برای تخریب عصب‌های مورد نظر وجود دارد. این روش‌ها شامل استفاده از سرمای شدید (کرایوابلیشن)، گرمای شدید با فرکانس رادیویی (رادیوفکوئنسی) و مواد شیمیایی مانند الکل یا فنول (نورولیز) هستند.

تخریب با فرکانس رادیویی از مزیت‌هایی از جمله دقت بالا، قابل تکرار و نرخ موفقیت بالا برخوردار است. همچنین این روش قابلیت ارزیابی عصب مبتلا پیش از سوزاندن کامل آن عصب را دارد تا از تخریب عصب های اشتباه جلوگیری شود. به همین علت از ایمنی بالایی برخوردار است. تخریب با فرکانس رادیویی یک روش بسیار جالب برای کنترل درد است که در آن از دستگاه مخصوصی برای کاهش فعالیت عصب ها در انتقال سیگنال درد، استفاده می‌شود. یک پروب از طریق سوزن نازک مخصوصی وارد بدن شده و انتقال حرارت به عصب مسئول درد را بر عهده دارد. تخریب با فرکانس رادیویی باعث می‌شود عصب ها در اثر حرارت ایجاد شده از بین بروند. جالب است بدانید این تکنیک هیچ تأثیری بر عملکرد نرمال آن عصب ها نمی‌گذارد. یک روش جایگزین که تاثیر گذاری کمتری دارد ابلیشن با فرکانس رادیویی ضرباندار است که باعث تخریب عصب نمی‌شود بلکه به جای آن عصب مسئول درد را بی‌ حس می‌کند.

عصب کشی با آر اف یا رادیوفرکوئنسی

در صورتی که از درد مزمن رنج می‌برید، تخریب با فرکانس رادیویی درمانی مدرن و جدید است که ممکن است به برطرف شدن درد شما کمک کند. پس از انجام این درمان ممکن است موارد زیر تجربه شود:

• برطرف‌ شدن درد
  • بهبودی سریع تر
  • بهبودی کیفیت زندگی
  • افزایش فعالیت فیزیکی
  • کاهش نیاز به مصرف مسکن در مقایسه با درمان‌های دیگر

فواید و مزیت‌های تخریب با فرکانس رادیویی عبارتند از:

• این درمان را می‌توان ظرف یک روز انجام داد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد
  • سوزن با دقت بالا و با راهنمایی تصویربرداری (سونوگرافی، فلوروسکوپ)وارد نقطه مورد نظر در داخل بدن می‌شود
  • این درمان کم تهاجمی بوده و نتایج فوری حاصل می‌شود.
  • هیچ نیازی به برش جراحی یا بیهوشی وجود ندرد
  • در صورتی که به کاهش درد بیشتری نیاز باشد پزشک میتوان درمان را تکرار نماید
  • بسیاری از بیماران به خصوص افرادی که از درد کمر یا گردن رنج میبرند، کاهش درد محسوسی را تجربه مینمایند

عصب کشی با آر اف یا رادیوفرکوئنسی

رادیوفرکوئنسی زانو در ارتروز شدید زانو وقتی که بیمار به دلایلی کاندید تعویض مفصل زانو نیست

خواندن 1611 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 05 تیر 1399 ساعت 14:42
محتوای بیشتر در این بخش: « درد ناشی از بیماری دیابت درد شانه »

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

درباره ما

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران، بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران، بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران، مدیر داخلی مجله علمی - پژوهشی بیهوشی

Today
Yesterday