ورزش ها برای بیماران

جراحی دیسک کمر با لیزر

نوشته شده توسط

روشی جدید که بدون نیاز به برش جراحی بیرون زدگی دیسک و تنگی کانال ناشی از آن را با امواج لیزر درمان میکند و نیازی به بیهوشی ندارد.

ورزش های مفید برای مشکل شانه منجمد

جمود مفصل یا انکیلوز و درمان آن با ورزش

نوشته شده توسط

جمود مفصل که به آن به صورت علمی «انکیلوز» (ankylose) گفته می شود، حالتی است که در آن مفصل توانایی حرکتی اش را از دست می دهد که در حالت شدید مثل جوش خوردن استخوان ها به یکدیگر است. این مشکل به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. ممکن است دو استخوان در مفصل واقعاً به هم جوش خورده باشند. هر چند که علل شایع تر که باعث جمود مفصل می شود، خشکی و غیر قابل انعطاف پذیر شدن رباط ها، تاندون ها یا تورم و چسبندگی کپسول مفصل است.

ورزش های مخصوص برای درمان آرتروز لگن

نوشته شده توسط

شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد زیادی که مدام از درد کمر و به خصوص دردهای بخش تحتانی کمر شکایت می کنند، در واقع با مشکل آرتروز لگن مواجه هستند. انجام ورزش های مختلف برای کاهش درد آرتروز لگن تأثیر زیادی در بهبود این بیماری دارد. شاید اگر کسانی که به آرتروز لگن مبتلا هستند، بدانند که با انجام ورزش های ساده تا چه حد می توانند به بهبود درد لگن خود کمک کنند، برنامه های تقویتی و توصیه هایی که پزشک به آن ها کرده است را خیلی جدی تر بگیرند.

ورزشهای درمانی کمردرد در آب ( استخر )

۱. در حالی که بازوها در پهلو و پاها کنار یکدیگر قرار دارند، پشت به دیوار استخر بایستید. سپس پای مبتلا را بلند کنید و با هر دو دست زیر زانو را بگیرید. زانو را به بالا، به طرف قفسه سینه بکشید تا کشش را در پشت مفصل ران احساس کنید در حالیکه پای مخالف را صاف نگه میدارید. تا ۱۰ شماره در این وضعیت بمانید، سپس شل کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

کشش عضلات همسترنگ

کشش این عضلات باعث افزایش وسعت حرکات زانو شده و شما را سرحال می کند. برای دستیابی به کشش بیشتر در هنگام ورزش، قبل از شروع تمرینات عضلات خود را با ۵ دقیقه پیاده روی گرم کنید. برای انجام این تمرین ابتدا بر روی زمین دراز بکشید، یک پارچه ی روتختی ساده را دور کف پایتان حلقه کنید و سپس با دو دست طرفین پارچه را گرفته و در حالی که زانوهایتان صاف است آنها را بکشید و پاهایتان را به صورت صاف تا جایی که می توانید بالا بیاورید. برای ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید.سپس پایتان را پایین بیاورید. این کار را دوباره تکرار کنید و سپس برای پای مقابل این حرکت را انجام دهید.

بهبود درد آرتروز کمر به کمک ورزش

نوشته شده توسط

عضلات مرکزی بدن، از شکم گرفته تا کمر و دیگر بخش ها، همگی در تعادل و استحکام و ثبات کل بدن دخالت دارند. اگر این عضلات قوی و انعطاف پذیر باشند، می توانند از مفاصل، بخصوص مفاصل کمر و لگن به خوبی محافظت کنند

وقتی که ورزش ها و تمرینات مربوط به عضلات و بخش های مرکزی بدن را به صورت روزانه و مداوم انجام دهید، در واقع به بدن تان آموزش می دهید که بتواند وزن خودش را به جای آن که بر روی مفاصل تحمیل کند، به عضلات آماده برای این کار بسپارد. در نتیجه عضلات آماده نه تنها وزن بدن، که حرکات و فشاری که بر روی مفاصل وارد می شود را جذب می کنند. ورزش هایی که در ادامه معرفی می کنیم به تقویت و انعطاف پذیری عضلات مرکزی بدن کمک زیادی می کنند.

یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که موقع انجام این ورزش ها، کاملاً طبیعی است که احساس خستگی و کوفتگی، خستگی یا گرفتگی در عضلات خود داشته باشید ولی در صورتی که درد شدید و ناگهانی احساس کردید، باید همان جا هر کاری که می کنید را متوقف کنید چون این نوع درد به هیچ وجه طبیعی نیست و نشان می دهد که بخشی از بدن شما آسیب دیده یا تحت تنش و فشار است.

مشکل انگشت ماشه ای (trigger finger) و شصت ماشه ای (trigger thumb) دو مشکلی هستند که به صورت مشابه و معمولاً در کنار یکدیگر به وجود می آیند. در بهترین حالت، یعنی در خفیف ترین حالت این بیماری، مشکل فقط التهاب انگشت است و در بدترین حالت متأسفانه باید گفت که همراه با درد بسیار زیاد خواهد بود و در عمل حرکت دادن انگشت غیر ممکن می شود.

سندرم شکست جراحی کمر

نوشته شده توسط

آیا همچنان بعد از عمل جراحی از درد کمر رنج میبرید؟

سندرم شکست جراحی کمر (FBSS): شیوع دردهای بهبود نیافته ستون فقرات بعد از اعمال جراحیهای باز ، در حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد موارد جراحی میباشد. از جمله اقدامات فوق العاده و مؤثر در درمان چسبندگیهای نخاع، کودال نوروپلاستی بوسیله کاتتر RACZ است، که در ۹۰ درصد بیماران موجب از بین رفتن چسبندگیهای نخاع شده و درد بیمار بهبود می یابد. این روش نیاز به بیهوشی و برش جراحی ندارد.

درباره ما

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران، بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران، بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران، مدیر داخلی مجله علمی - پژوهشی بیهوشی

Today
Yesterday